During the presale this was also one of the unique selling points for the M+Sport and the prices had already been published.
In China Niu supplies a 10A charger for the 48v battery packs (Model NIU48-FCX2) and a 15A charger for the 60v battery packs (Model NIU60-FCX2).
For Europe, the Ngt & Npro has received a 12A charger, why not an 8A charger for the M+Sport, this will certainly be in the assortment of Niu's charger supplier Powerland.
The cells are identical, same brand and model, and I doubt that the BMS would differ so much between the Ngt/Npro and the M+Sport. For me this is just like the ECU u3, these are identical in terms of hardware components, firmware might be different.
Remains curious, why in presale Niu has only cut back on the M+Sport, such as omitting the promised ECU, fast charging configuration, and some other trifles.
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Dies war auch während des Vorverkaufs eines der Alleinstellungsmerkmale für die M+Sport und die Preise waren bereits veröffentlicht.
In China liefert Niu ein 10A-Ladegerät für die 48V-Batterien (Modell NIU48-FCX2) und ein 15A-Ladegerät für die 60V-Batterien (Modell NIU60-FCX2).
Für Europa hat das Ngt & Npro ein 12A Ladegerät erhalten, warum nicht ein 8A Ladegerät für den M+Sport, dies wird sicherlich im Sortiment von Nius Ladegerät-Lieferant Powerland sein.
Die Zellen sind identisch, gleiche Marke und Modell, und ich bezweifle, dass sich das BMS zwischen dem Ngt/Npro und dem M+Sport so sehr unterscheiden würde. Für mich ist dies genau wie beim ECU u3, diese sind in Bezug auf Hardwarekomponenten identisch, Firmware kann unterschiedlich sein.
Bleibt neugierig, warum Niu im Vorverkauf nur an der M+Sport gespart hat, wie z.B. das Weglassen des versprochenen ECU, schnelle Ladekonfiguration und einige andere Kleinigkeiten.
https://newsroom.niu.com/pre-sale-2018/
https://www.niu.com/de/pre-sale-sign-up-waiting-list/
https://newsroom.niu.com/de/indiegogo-campaign/